Morechand / モレシャン

r#255
DADAモレ
DADA Morechand

2017
汚染土廃棄袋50枚、アクリル製「目」、虎ロープ
50 Black bag for radioactive soil,
aclylic big eye, tiger rope

6.9×6.9×6.9 mm


東日本大震災が震度6.9という数値を聞き、ヒューマンスケールをはるかに超える6.9メートルを軸に
眼前に立ちはだかる巨大な何かを構想。
汚染土廃棄袋を大量に購入し、大学の体育館などを使わせてもらい完成。
国内でも1,2の大きさであるらしい、高さ8mの青森県立美術館の
一番大きなホワイトキューブでの展示であったが、案外天井ギリギリだった。

It seems that the Great East Japan Earthquake had an intensity of 6.9.
6.9 meters as the axis, I planed something huge object which consists of 50 black bags for radioactive soil.







r#246
モレシャン
Morechand

2015
汚染土廃棄袋50枚、アクリル製「目」、マネキン、
Black bag for radioactive soil,aclylic 'eye',mannequin,




r#249
モレシャンズ-福島県富岡町-2015年10月21日
Morechands

2015

ターポリンにインクジェットプリント
inkjet print on tarpaulin

1240×2421 mm

ed.9

街中芸術祭「玄玄天」 2015年10月24日から11月27日 (福島県いわき市もりたか屋)での展示
Art festival 'Gengenten' 2015.

午前中に富岡町の汚染土廃棄袋に69の目玉シールを貼り、
午後からその記録写真を大判インクジェットプリントして展示。
おそらく会期中は、写真と同じように現地に目玉のある状態だったと思われる。
In the morning, 69 'eye'sticker were put on black bags in Tomioka-cho and taking photo.
From the afternoon, a large-format inkjet print of the recorded photo was exhibited in the gallery.
Perhaps, during the exhibition, there were the same landscape as the photo.







r#299
モレタン
moreTANK

2021

「汚染水タンク」プラモデル、水葵の種、醍醐水、ガラスボックス、津波ピクトグラム
2 platic models of radioactively contaminated water TANK , 69 MUZUAOI seeds in resin, Daigo Water, TSUNAMI pictogram on glass box

150×150×150 mm

2021
「水葵プロジェクト」ギャラリー・オフグリッド
MIZUAOI project Gallery Off Grid








r#262
モレシャン
Morechand

2017
汚染土廃棄袋、どこかの土、
アクリルボックス
黒フレコンバッグ、目玉シール、
プラスチックの足
contaminated soil disposal bag,
soil somewhere, acrylic box
Black bag for radioactive soil,
eye-toy, figure plastic leg
100×100
×240 mm
オートクチュール
エディションとして、
すべて違う「どこかの土」を
台座のアクリルケースに
入れた連作の2番目。
As haute couture edition,
each work has different
place's soil in transparent
acrylic box.

This is No.2.
r#267
モレシャン
Morechand

2017
汚染土廃棄袋、どこかの土、
アクリルボックス
黒フレコンバッグ、目玉シール、
プラスチックの足
contaminated soil disposal bag,
soil somewhere, acrylic box
Black bag for radioactive soil,
eye-toy, figure plastic leg
100×100
×240 mm
オートクチュール
エディションとして、
すべて違う「どこかの土」を
台座のアクリルケースに
入れた連作の7番目。
As haute couture edition,
each work has different
place's soil in transparent
acrylic box.

This is No.7.
r#268
DADAモレ
DADA morechand

2017
水族館劇場とのコラボ
横浜寿町での屋外展示
Collaboration with Suizokukangekijou
out of Yokohama triennale 2017
6.9×6.9
×6.9 m
r#261
モレ流し
morechand nagashi

2017
「箕面アートウォーク」展に合わせ、
箕面滝の上流にあるダムから
9体のミニモレシャンを流した。
When the Minoh Art Walk exhibition,
9 mini-Morechands were floated on
the waters of MINOH dam
upstream of MINOH Falls.
r#254
モレシャン jr
Morechand jr

2016
黒フレコンバッグ、目玉、子供マネキン、子供用長靴
Black bag for radioactive soil, aclylic 'eye', Children's boots

1000×600×600 mm

岡本光博キュレーション「フクシマ美術」KUNST ARZT 2016
OKAMOTO MITSUHIRO curation 'FUKUSHIMA bijyutsu'KUNST ARZT, Kyoto, Japan, 2016
r#248
モレシャン
Morechands

2015
放射能マーク入り立入禁止テープ、黒フレコンバッグ、目玉、マネキン、車用まつげ
original Off-limits tape with radioactivity mark, mannequin, Black bag for radioactive soil, aclylic 'eye', eyelash for car lighting,

*r#244の展示に、展示場所であるLATOV側から説明ボードと仕切りするようにとの指示を受け、
オリジナルの「放射能マーク入り立入禁止テープ」を加えての展示
In addition to the work of r#244, the original "Radioactive mark with off-limit tape"
and the work explanation boad were added in response to the instruction
from the Iwaki-city shopping mole 'LATOV' side, which is the exhibition place.